Terima kasih ya Allah,
Kerana memberikan aku 'hadiah' ini
Kerana kau tahu aku memerlukannya
Lebih daripada apa yang aku inginkan

Terima kasih ya Allah,
Ketika aku semakin jauh dari-Mu
Kau memberikan aku 'hadiah' ini
Membuat aku tersedar aku sudah lama
Tidak merintih merayu kepada-Mu

Terima kasih ya Allah,
Kau berikan aku kefahaman tentang kasih-Mu
Sebelum kau sampaikan 'hadiah' bermakna ini
Agar aku lebih pandai menilai
Betapa berharganya 'hadiah' ini kepadaku

Terima kasih ya Allah,
Kerana mengurniakan mereka dalam sebahagian plot cerita-ku
Mereka yang mulia hatinya
Tidak jemu mengingatkan aku tentang nikmat dan rahmat-Mu

Ya Allah,
Moga aku terus berada di jalan-Mu
Moga aku lulus dengan cemerlang ujian kali ini
Moga kau kurniakan syurga buatku
Dan...
Buat mereka itu
Yang mulia hatinya, moga syurga tertinggi jua selayaknya
Aku mohon dengan sangat



p/s: Sesuatu yang lahir dari hati tidak semestinya puitis dan difahami orang lain.



1 comments:

best2.. asah skill puisi nmpk hehehe
terima kasih Allah,
"Wahai manusia kamulah yang memerlukan Allah dan Allah Dia-lah Yang Maha Kaya (tidak memerlukan sesuatu), Maha Terpuji [35:15]

Ramadan yg dinanti

Malaysia

New Zealand

Siapa Dia??

Siti Salwa Marzuki
Tahun ke-3
BSc. Chemistry
The University of Auckland

Mahu jerit?